Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και επηρεάζουν την άποψη των οδηγών για την ασφάλεια, τη συντήρηση και τη λειτουργία των οχημάτων τους. Εδώ θα δούμε μερικούς από τους πιο διαδεδομένους μύθους και θα αποκαλύψουμε την αλήθεια πίσω από αυτούς!
1. Μύθος: “Αν περιμένεις μέχρι το ντίζελ ή η βενζίνη να τελειώσουν τελείως, το αυτοκίνητο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο.”
Αλήθεια: Δεν πρέπει ποτέ να αφήνουμε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου να αδειάσει εντελώς. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στην αντλία καυσίμου ή στο φίλτρο καυσίμου. Επίσης, αν η βενζίνη ή το ντίζελ είναι πολύ χαμηλά, μπορεί να αναρροφηθούν ακαθαρσίες από τον πάτο του ρεζερβουάρ, οι οποίες μπορεί να φράξουν το σύστημα καυσίμου.
2. Μύθος: “Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά και δεν αξίζουν.”
Αλήθεια: Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενδέχεται να έχουν υψηλότερη αρχική τιμή, οι χαμηλότεροι λειτουργικοί τους κόστος, η εξοικονόμηση καυσίμων και η ελάχιστη συντήρηση τα καθιστούν πιο οικονομικά μακροπρόθεσμα. Επίσης, οι τιμές τους πέφτουν συνεχώς με την πρόοδο της τεχνολογίας και την αύξηση της παραγωγής.
3. Μύθος: “Το μέγεθος του κινητήρα καθορίζει την ισχύ του αυτοκινήτου.”
Αλήθεια: Αν και ο κινητήρας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την ισχύ ενός αυτοκινήτου, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση, όπως το βάρος του οχήματος, η μετάδοση και η τεχνολογία του κινητήρα (π.χ. turbo, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας). Ένα μικρότερο κινητήρα μπορεί να είναι εξίσου ισχυρό, εάν έχει βελτιστοποιηθεί κατάλληλα.
4. Μύθος: “Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι πιο ρυπογόνα από τα ντίζελ.”
Αλήθεια: Στην πραγματικότητα, τα σύγχρονα ντίζελ οχήματα, ειδικά αυτά που είναι εξοπλισμένα με σύστημα φίλτρων σωματιδίων και τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction), είναι εξαιρετικά καθαρά και έχουν μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε μεγάλο βαθμό. Από την άλλη πλευρά, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα τείνουν να εκπέμπουν λιγότερα σωματίδια και οξείδια του αζώτου.
5. Μύθος: “Η αλλαγή του λαδιού πρέπει να γίνεται κάθε 5.000 χιλιόμετρα.”
Αλήθεια: Η συχνότητα αλλαγής λαδιού εξαρτάται από το τύπο του κινητήρα και τον τύπο λαδιού που χρησιμοποιείται. Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, ειδικά εκείνα με κινητήρες νέας γενιάς και υψηλής τεχνολογίας, απαιτούν αλλαγή λαδιού μόνο κάθε 10.000-15.000 χιλιόμετρα ή ακόμα περισσότερο. Είναι πάντα καλό να ακολουθείτε τις συστάσεις του κατασκευαστή.
6. Μύθος: “Τα λάστιχα πρέπει να είναι υπερβολικά φουσκωμένα για να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.”
Αλήθεια: Ενώ η σωστή πίεση των ελαστικών μπορεί να βοηθήσει στην κατανάλωση καυσίμου, η υπερβολική πίεση μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες στην οδήγηση, να μειώσει την πρόσφυση και να αυξήσει την φθορά των ελαστικών. Είναι σημαντικό να διατηρείτε την πίεση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή για την καλύτερη απόδοση και ασφάλεια.
7. Μύθος: “Η προληπτική συντήρηση είναι περιττή αν το αυτοκίνητο λειτουργεί κανονικά.”
Αλήθεια: Η προληπτική συντήρηση είναι κρίσιμη για την μακροχρόνια διάρκεια ζωής του οχήματος και για την αποφυγή μεγαλύτερων, πιο δαπανηρών προβλημάτων. Αν και το αυτοκίνητο μπορεί να φαίνεται ότι λειτουργεί κανονικά, πολλά εσωτερικά εξαρτήματα μπορούν να φθαρούν χωρίς να το καταλάβετε, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα αργότερα.
8. Μύθος: “Το air condition πρέπει να είναι κλειστό για να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο.”
Αλήθεια: Ενώ το air condition καταναλώνει καύσιμο, η ανοιχτή παράθυρα μπορούν επίσης να μειώσουν την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, αυξάνοντας την κατανάλωση. Το πιο αποτελεσματικό είναι να χρησιμοποιείτε το κλιματιστικό σε μέτρια θερμοκρασία και να διατηρείτε τα παράθυρα κλειστά σε υψηλές ταχύτητες.
9. Μύθος: “Τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο από τα αυτόματα.”
Αλήθεια: Παλαιότερα, τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων είχαν καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων είναι πλέον πολύ πιο αποδοτικά και εξοικονομούν καύσιμο. Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια, ιδιαίτερα εκείνα με πολλαπλές σχέσεις, προσφέρουν καλύτερη οικονομία καυσίμου και πιο ομαλή οδήγηση.
10. Μύθος: “Τα αυτοκίνητα με υγραέριο είναι επικίνδυνα.”
Αλήθεια: Τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο (LPG) είναι ασφαλή, εφόσον έχουν εγκατασταθεί και συντηρηθεί σωστά. Τα συστήματα υγραερίου είναι αυστηρά ελεγμένα και τα σύγχρονα αυτοκίνητα με LPG έχουν υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Μάλιστα, το υγραέριο είναι πιο οικονομικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τη βενζίνη.
Αυτοί είναι μερικοί από τους πιο διαδεδομένους μύθους και αλήθειες γύρω από τα αυτοκίνητα. Είναι σημαντικό να βασιζόμαστε σε επιστημονικά δεδομένα και οδηγίες των κατασκευαστών, ώστε να προστατεύουμε την ασφάλεια, την απόδοση και την οικονομία των οχημάτων μας!

